זרועות יניקה מפרקיות

ניתן למצוא מערכות עם זרועות יניקה מפרקיות רבות, בתחומים שונים של התעשייה, במוסדות מחקר ומדע, במעבדות, במוסדות לימוד במוסכים ובתי מלאכה, במתקנים של מפעלים ביטחוניים ועוד.

חברתנו משווקת מוכרת ומתקינה כחלק מהפתרונות הטכנולוגיים לאוורור, מערכות הכוללות זרועות יניקה מפרקיות.  טכנולוגיה זו פותחה במהלך השנים על מנת לתת פתרון נקודתי לשאיבה של מזהמים שונים מאזורי העבודה ופינויים מחוץ למבנה ואו למתקן טיפול וסינון של המזהמים. גם במערכות אלו נשמר העיקרון של האוורור המבוסס על תחלופת האוויר בנפח המבנה.

ניתן למצוא מערכות עם זרועות יניקה מפרקיות רבות, בתחומים שונים של התעשייה, במוסדות מחקר ומדע, במעבדות, במוסדות לימוד במוסכים ובתי מלאכה, במתקנים של מפעלים ביטחוניים ועוד.   

מערכות אוורור ושאיבה עם זרועות יניקה מפרקיות מיועדות לשימושים שונים כגון: שאיבה של גזים וריחות, שאיבה של אדים רעילים ומסוכנים שאיבה של עשן הלחמות אלקטרוניות, שאיבה של עשן ריתוך, שאיבה של אבקות וחלקיקים הנפלטים בתהליכים שונים. לצורך שמירה על איכות הסביבה ובריאות העובדים.

לצרכים הנ"ל פותחו זרועות יניקה מפרקיות שונות ומגוונות, ישנן זרועות המורכבות מצינורות בקטרים קטנים החל מ- 50 מ"מ 75 מ"מ ו- 100 מ"מ,

זרועות אלו עשויות מאלומיניום וחומרים פלסטיים כגון פי.וי.סי, פוליפרופילן וכד'. זרועות אלו משמשות בד"כ במערכות לאוורור בעמדות עבודה קטנות במעבדות ובתי מלאכה למוצרי אלקטרוניקה חשמל ומחשבים ואף בחדרים נקיים. במקרים מסוימים זרוע יניקה יכולה להיות תחליף למנדף כימי.

ישנן זרועות מסיביות יותר המורכבות מצינורות בקטרים החל מ- 100 מ"מ ועד 250 מ"מ, זרועות אלו עשויות מפלדה, מנירוסטה, מאלומיניום ואף מחומרים פלסטיים. זרועות אלו משמשות בד"כ במערכות לאוורור בעמדות עבודה במסגריות, נגריות בתי מלאכה למוצרי מתכת. מפעלי מזון, פרמצבטיקה, קוסמטיקה כימיה, חומרי בניין ועוד.

במקרים מסוימים זרוע היניקה המפרקית יכולה להיות תחליף למנדף כימי.

על מנת לאפשר מגוון רב של שימושים, פותחו זרועות עם 2 מפרקים, זרועות עם 3 מפרקים, זרועות טלסקופיות, זרועות עם צינורות קשיחים, זרועות עם צינורות גמישים.

בנוסף, הזרועות פותחו עם מפרקים סיבוביים המאפשרים תליית הזרועות על קירות או על עמודים, מפרקים המאפשרים תליית הזרועות מתקרה או מאגדים של גגות מבנים. שיטת אלו מאפשרות תנועה סיבובית של הזרועות במרחב ונגישות כמעט לכל נקודה אפשרית ברדיוס עד 4 מטר באזורי העבודה.

כדי לאפשר שימוש במרחב עבודה גדול יותר, ניתן להתקין את הזרועות על קונסטרוקציית הארכה מסיבית, שיכולה גם היא להסתובב וכך רדיוס העבודה של הזרוע במרחב גדל אף ל- 7 עד 8 מטרים.

ניתן לצייד את הזרועות בפיות או כונסי יניקה בתצורות שונות המותאמות לסוגי המזהמים הנוצרים והנפלטים באזורי העבודה. בחלק מהזרועות יש דמפרים (מגופי אוויר) ידניים המאפשרים לווסת את עצמת השאיבה או להפסיק אותה לחלוטין.

ישנם דגמים של פיות יניקה הכוללים גוף תאורה כדי להאיר את אזור העבודה לנחות המשתמש. 

הזרועות מחוברות אל תעלה או תעלות יניקה אשר מוליכות את האוויר המזוהם, באמצעות מפוח צנטריפוגלי. כאשר ריכוז המזהמים באוויר הנשאב ורמת הסיכון שבהם לבני אדם והסביבה נמוכה הם נפלטים מחוץ למבנה לחלל האוויר.

אולם במקרים רבים האוויר הנשאב מוזרם תחילה למתקני סינון שונים, הנבחרים למערכות בהתאם לסוג המזהמים ורק לאחר מכן עוברים דרך המפוח ונפלטים מחוץ למבנה או בחזרה לחלל.

הדבר מותנה ברמת הסינון של מתקן הסינון. למשל מתקן סינון הכולל בתוכו גם מסנני פחם פעיל ואו מסננים אבסולוטיים מסוג HEPA FILTER לרמת סינון של עד99.997% .

נשמח לקבל מכם פנייה/יות, לתאם פגישת יעוץ ללא עלות וללא התחייבות, להגיש לכם פתרון הכולל הצעת מחיר ולהתכבד בהזמנתכם.

פרויקטים אחרונים

Free WordPress Themes
Open chat
השאירו הודעה ונשמח לעזור
Call Now Button