מערכות סינון עשן לשולחנות חיתוכי להבה ופלזמה

פינוי עשן – חיתוך בפלזמה ולייזר

בשוק מודרני קיימים כמה סוגים של חיתוך טרמלי של פלדה ומתכות אחרות בעובי שונה (או לפעמים חומרים אחרים). שלושה סוגים של חיתוך טרמלי עיקריים הם: עם חמצן (חמצן-אצטילן), חיתוך בפלזמה וחיתוך בלייזר. חיתוך עם חמצן הינה טכנולוגיה ישנה ביותר ובשנים אחרונות במקומה משתמשים בחיתוך בפלזמה ובלייזר, מפני שלהם יש ביצוע ויכולות טובים יותר, מה שדורשת תעשייה המודרנית.

בחיתוך בפלזמה משתמשים בזרם גז פלזמה בצורת הקשת שזורם במהירות גבוהה, זרם שנוצר על ידי גז אינרטי. זרם פלזמה יוצר חום אקסטרמלי שממיס את החומר המיועד ודוחף את המתכת המותכת מאחורי החתך. בנוגע ללייזר, כאן משתמשים בקרן אור אינטנסיבי ביותר על מנת להתיך או לאדות את המתכת. קרן אור יכול להיות משולב עם זרם גז שמעיף הצידה את המתכת המותכת. בשולחנות חיתוך טרמלי עם מערכות CNC הנפוצים ביותר משתמשים בטכנולוגיות חיתוך באמצעות פלזמה או לייזר על מנת לשפר את איכות החיתוך של חומרים.

יתרונות עיקריים של סינון אוויר בחיתוך בפלזמה ובלייזר:

  • הגנה על בריאות העובד והפחתת השלכות שליליות פוטנציאליות לבריאותו לטווח ארוך
  • חסכון באנרגיה ושימורה באמצעות אוויר ממוזג וממוחזר
  • הארכת חיי מכונה
  • איכות תוצאות חיתוך גבוהה יותר
  • תחזוקה קלה יותר
  • עונה לדרישות של המשרד להגנת הסביבה והמוסד לבטיחות ולגיהות

 

מדדי זיהום

מדדי צבירת העשן בחיתוך בפלזמה ובלייזר משתנים בהתאם לפרמטרים של התהליך שכוללים קצב החיתוך, זמן החיתוך ועובי החומר. בנוסף לכך, חומרים מתכלים, ציפויי שטח, מתכות בסיסיות ומזהמים אחרים שנמצאים באוויר מהווים חלק מתפוקה סופית של העשן. אמנם, ללא סינון מתאים ו/או מדדי איסוף אבק צבירת עשן ואדים יכולה להיות משמעותית. בחיתוך באמצעות פלזמה גודל של רוב החלקיקים יכול להיות בקוטר נמוך מ-10.0 מיקרון, בעוד שבחיתוך באמצעות לייזר ריכוז גבוה של חלקיקים יכול להיות בקוטר נמוך מ-1.0 מיקרון. בשני המקרים עשן וחלקיקים נחשבים למזעריים ואגלומרטיביים לאחר הצינון.

אזהרות בפינוי עשן בחיתוך בפלזמה

חשיפה לעשן וגזים מחיתוך בפלזמה במשך זמן רב ובריכוזים מספיקים קשורה למספר מחלות שפוגעות במערכת נשימה ובבריאות. חיתוך בפלזמה של מתכות בסיסיות, כגון, פלדת אל חלד, פלדה עם ריכוז נמוך של אלמתכת, חומרי ציפוי קשיחים וסגסוגות אחרות משחררים מתכות כגון מנגן, כרום, קדמיום, עופרת, ניקל וחומרים מסוכנים אחרים, ועל חשיפה אליהם קיימת בקרה קפדנית שנקבעת על ידי סוכנויות מקומיים וממשלתיים. חוץ מסיכון לבריאות, עשן לא מבוקר שנוצר מחיתוך טרמלי גורם לירידה בתפוקת העבודה, בעיות באיכות המוצר, ביעות בתחזוקת המפעל ופגיעה באיכות הסביבה.

גישה מומלצת לסינון של עשן וגז

לכידה במקור. לכידת העשן שנוצר מחום במקורו הינה הדרך הטובה ביותר לאסוף ולבקר אותו. אמנם, היא יכולה להיות מאתגרת בגין רוחות פרצים או זרמי אוויר אחרים במפעל, בנוסף לעלייה טבעית של העשן בשל חום גבוה או בשל מבנה שונה של שולחנות חיתוך טרמלי. בשולחנות חיתוך בפלזמה ו/או בלייזר עם חותך טרמלי נייח וחומרים ניידים ניתן להשתמש במכסה מנוע קטן על מנת ללכד את העשן שנוצר מחום. אמנם, ייתכן ועדיין יהיה צורך ללכד את חלק מהעשן שעולה מחום גבוה שנדחף מתחת לשולחן.

זיהום אוויר שזורם מטה. בשולחנות חיתוך טרמלי בלייזר ו/או בפלזמה מסוג אחר מכשיר החותך הינו נייד והחומר הינו נייח. בשל כך שזרם הגז בחיתוך בפלזמה או בלייזר דוחף את הסיג והרבה מנפח העשן מצטבר מאחורי חומר נחתך, ישנה חשיבות לסגירת הנפח הישר מתחת לחומר הנחתך על מנת ללכד את העשן. כשהנפח נסגר, נקודות פינוי האוויר מתמקמות, איכן שניתן, לאורך הצדדים הארוכים ביותר של שולחן. במקרים מסוימים פינוי האוויר יכול להיות מופחת עבור משטח השולחן לאזורים קטנים יותר, תלוי בגודל ומבנה של שולחן חיתוך בפלזמה או בלייזר. באופן כללי, מהירות של זרימת אוויר מטה חייבת להיות מספקת על מנת להתגבר על עשן שמצטבר מחום מתחת לשולחן החיתוך.

לחברת AMS מערכות להולכה וסינון עשן מתהליכי חיתוך באמצעות להבה פלזמה ולייזר.
המערכות מתוכננות לעבודה רציפה וכוללות מערכת ניקוי מסננים אוטומטית שמאפשרת לשמור על עוצמת השאיבה. מדיית הסינון מותאמת לסוג המזהם ובדרך כלל כוללת ציפוי טפלון.

כושר הסינון כ 99% – נתון זה מאפשר החזרת האוויר אל חלל החדר ואין צורך בארובות.

המערכות קומפקטיות וניתנות להצבה בסמוך לשולחן החיתוך. בתכנון נכון ניתן לשאוב אוויר ממקורות זיהום נוספים במקביל לשאיבה מהשולחן מקורות כגון ריתוך ידני והשחזה

המערכות כוללות מפוח תעשייתי

המפוח מוצב בתא אקוסטי כחלק ממערכת הסינון עבור עמידה בתיקני רעש

למערכות סינון תעשייתיות נדרשת אחזקה אחזקה זו צורכת זמן יקר

ולכן תוכננו המערכות עם נגישות גבוה ואחקה קלה ומהירה

עבור החלפת מסננים תקופתית לא נדרשים כלי עבודה המסנן נשלף מהתא באמצעות הברגה קבועה

הגישה למערכת הניקוי נוחה מאד ומאפשרת החלפת חלפים בדקות

פיקוד

המערכת כוללת לוח פיקוד מושלם כולל טיימר מתנע רך מערכות הגנה בפני עומס יתר, מד לחץ הפרשי חיבור להדלקת המערכת בעת הדלקת שולחן חיתוך וכל מה שנדרש עבור הפעלה -הזנת חשמל והזנת אוויר

והמערכת מוכנה לעבודה.

אנו מזמינים אותך ליצור עימנו קשר ,ולקבוע איתנו פגישה בשטח

הניסיון הטכני, ההנדסי והניהולי הצבור בחברה מאפשר מתן פתרונות בשיטות החדישות ביותר הקיימות בשוק וביחד עם ניסיון עשיר בניהול פרויקטים, מביאה AMS ללקוח את הפתרון הטוב ביותר, בזמן הנדרש ובאיכות ללא פשרות.

 

פרויקטים אחרונים

Free WordPress Themes
Open chat
השאירו הודעה ונשמח לעזור
Call Now Button