מערכות שאיבה וסינון

מערכות שאיבה וסינון אדי נוזלי קירור

במפעלים רבים בתעשיית המתכת פועלות מכונות מתוחכמות, בעלות חללי עבודה סגורים או פתוחים, מכונות אלו מבצעות תהליכי ייצור כגון כרסום, קידוח, חריטה, ליטוש והשחזה של פלדות, אלומיניום, חומרים מרוכבים ועוד.

בתהליכים אלו נעשה שימוש בנוזלי קירור כמו שמן קירור או אמולסיה, כתוצאה מהתזתם והתחממותם נפלטים אדים, עשן וריחות לחלל המבנה, דבר הגורם לפגיעה בנוחות סביבת העבודה, זיהומה ואף עשוי לפגוע בבריאות העובדים.

לאחר לימוד טוב ויסודי של הבעיה, בחינת ההשלכות על סביבת העבודה המפעלית ומחוצה לו. בדיקת סוג ומספר המכונות בסביבת העבודה וזיהוי נוזלי הקירור הנמצאים בשימוש. חברתנו מבצעת את תכנון הפתרון, תוך חשיבה מעמיקה המתייחסת לנתונים שנאספו כגון: מספר המכונות בהן נדרש טיפול במזהם, מיקום מתקן השאיבה והסינון, בחירת אמצעי היניקה וחיבורם למכונות, פריסת צינורות ההולכה של המערכת במבנה, כדי שלא תגרם הפרעה לתהליכי הייצור במפעל.

מתקני שאיבה וסינון אלו מאפשרים להחזיר את רוב נוזלי הסינון הנאספים בהם, לתהליכי הייצור ובכך חוסכים עלויות לרכישה של חדשים.

יתרונות בולטים של מתקני סינון אלו הם:

  1. שמירה על בריאות העובדים תוך כדי יצירת סביבת עבודה נוחה ובטוחה.
  2. נוחות בתפעול ותחזוקה של המתקנים.
  3. איסוף קל ובטוח של הנוזלים הנאספים ע"י המתקנים ואפשרות למיחזורם.

מתקני הסינון ומפוחי היניקה מותקנים בדרך כלל בתוך המבנה. במפעלים רבים אזורי עבודה ממוזגים, שאיבה ופינוי האוויר אל מחוץ למבנה, תגרום לאיבוד האוויר המטופל ע"י מערכות מיזוג האוויר ותפגע בתנאי "המיקרו אקלים". לצורך זה פותחו מתקני סינון עם מפוחי יניקה אינטגראליים ממותקנים בתוך תאים עם בידוד אקוסטי. זאת בכדי לא לגרום למטרדי רעש לשמירת סביבת עבודה נוחה ובטיחותית לעובדים. האוויר המסונן נפלט בחזרה לחלל האזור מבלי לפגוע בתנאי "המיקרו אקלים".

במערכות שבהן המפוחים מותקנים בסמוך למתקן הסינון ולא בתוכו, מתקינים גם משתיקי קול, לצמצום מטרד הרעש.

כושר סינון האוויר של מערכות כאלו מגיע ל- 99.97%.

במערכות שבהן מספר נקודות שאיבה (מכונות), נעשה שימוש במערך צינורות הולכה, הבנויים מקטעים המחוברים בניהם על ידי חבקים ואטמים.  בשיטה זו ניתן לבצע מדי פעם ניקוי וסילוק של צינורות ההולכה, מהצטברות של נוזלים ושבבים קטנטנים שעשויים לעבור בצנרת.

נשמח לקבל מכם פנייה/יות, לתאם פגישת יעוץ ללא עלות וללא התחייבות, להגיש לכם פתרון הכולל הצעת מחיר ולהתכבד בהזמנתכם.

פרויקטים אחרונים

Free WordPress Themes
Open chat
השאירו הודעה ונשמח לעזור
Call Now Button